Tesla Model 3 Lease

De trage productie van Tesla’s Model 3- sedan zorgt ervoor dat klanten aan de onderkant van de 455.000-persoonsreservering geconfronteerd worden met een wachttijd van drie jaar voor hun nieuwe auto’s.

De trage productie van Tesla’s Model 3- sedan zorgt ervoor dat klanten aan de onderkant van de 455.000-persoonsreservering geconfronteerd worden met een wachttijd van drie jaar voor hun nieuwe auto’s.

Dat biedt een opening voor andere EV-makers, zoals Chevy , om Tesla-klanten weg te jagen. Maar het is geen open Chevy-plan om openlijk te exploiteren, zei het bedrijf.

“Het staat niet op het spel”, vertelde Steve Majoros, marketingdirecteur van Chevrolet-auto’s en cross-overs vorige week aan Automotive News.

Op papier zijn de Bolt EV en Model 3 qua prestaties en prijs vergelijkbaar. Tesla heeft echter een cultstatus gecreëerd waarbij klanten al voordat de onthulling plaatsvond, aanbetalingen deden aan de auto.

En het zou voor een concurrent bijna onmogelijk zijn om die wachtlijstklanten te identificeren zonder een brede stimulans te bieden aan degenen die bewijzen dat ze op de lijst stonden. Om privacy- en concurrentieredenen zou Tesla die lijst niet delen.

Zoals alle eerste gebruikers, weten de meeste houders van een Tesla-reservering waar ze aan beginnen als ze een aanbetaling van $ 1.000 op een autovenblik ongezien laten vallen.

Toen Tesla het Model 3 onthulde, betaalden 180.000 mensen een aanbetaling om hun plek in de rij te reserveren, volgens Tesla CEO Elon Musk, hoewel de auto niet langer dan een jaar zou worden afgeleverd – en in de meeste gevallen nog moet zijn geleverd.

Echter, met de gestroomlijnde uiterlijke kenmerken van de Model S en Model X en een spartaans interieur dat uit slechts een middenconsoleaanraking bestaat, is het Model 3 enigszins verhinderd om belangrijke herontwerpen in de nabije toekomst te vereisen, zei Mike Ramsey, een analist bij advies Gartner Research.

“Dit model is heel eenvoudig,” zei Ramsey. “Het zal nog een tijdje blijven hangen met hoe het eruit ziet, het heeft een uiterlijk dat veroudert.”

Vorige week zei Tesla dat het de bezorgsnelheid van Model 3 met meer dan zeven keer verhoogde.Op woensdag 3 januari zei Tesla dat het in het vierde kwartaal 1.550 Model 3 sedans afleverde, een stijging van 220 in het derde kwartaal.

Tesla zei dat het bezig is met het wegnemen van knelpunten die de initiële productiesnelheid hebben vertraagd. Maar de autofabrikant heeft een grote doorbraak nodig om ervoor te zorgen dat klanten uiteindelijk geen auto met een 3- tot 4-jarig ontwerp tegen een nieuwe autoprijs ontvangen.

“We zijn erg dankbaar voor onze Model 3-klanten, die ons blijven volgen terwijl ze geduldig wachten op hun auto’s”, zei Tesla in een verklaring.

Toen Musk in juli het Model 3 lanceerde, zou het bedrijf tegen het einde van 2017 5.000 voertuigen per week produceren. Tijdens de derde kwartaalinkomsten duwde Musk het productiedoel terug naar het eerste kwartaal van 2018. Woensdag, het werd opnieuw uitgesteld tot het tweede kwartaal.

Rapporten suggereren dat de initiële vertraging te wijten kan zijn aan een onafgewerkte assemblagelijn in de fabriek van Tesla in Fremont, Californië. In november zei Musk dat een leverancier aan de gigafactory van Tesla’s batterij “de bal had laten vallen”, waardoor het bedrijf code moest herschrijven om de productielijn weer op het goede spoor te krijgen.

Ongeacht de oorzaak, Tesla-klanten zitten nog steeds vast te wachten op een auto zonder duidelijke tijdlijn, terwijl andere autofabrikanten hun concurrenten beginnen uit te rollen en Tesla’s federale belastingverminderingen van 7.500 dollar verdwijnen, wat zal gebeuren nadat het bedrijf 200.000 EV-verkopen heeft bereikt.

Deze Tesla Model 3 leasen? Neem contact op